تاریخ انتشار : دوشنبه 16 بهمن 1391 - 11:45
کد خبر : 3926
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای تیم ملی برای موفقیت به ۵ عامل نیاز دارد بسته هستند

تیم ملی برای موفقیت به ۵ عامل نیاز دارد

تیم ملی برای موفقیت به ۵ عامل نیاز دارد

صادق درودگر با انتقاد از مسئولان فدراسیون فوتبال و هیات‌های استانی، اظهار کرد:  در بازی گذشته تیم فوتبال بانوان ملوان، بانوان زیادی برای حمایت تیم به ورزشگاه آمدند و ما با کمک آنها توانستیم به یک پیروزی ارزشمند دست پیدا کنیم. مشکل اینجاست که در کشور سیاست یکسانی در قبال فوتبال بانوان وجود ندارد. به

صادق درودگر با انتقاد از مسئولان فدراسیون فوتبال و هیات‌های استانی، اظهار کرد:

 در بازی گذشته تیم فوتبال بانوان ملوان، بانوان زیادی برای حمایت تیم به ورزشگاه آمدند و ما با کمک آنها توانستیم به یک پیروزی ارزشمند دست پیدا کنیم. مشکل اینجاست که در کشور سیاست یکسانی در قبال فوتبال بانوان وجود ندارد. به عنوان نمونه در حالی که در رشت و انزلی از حضور آقایان – مسئولان تیم‌ها، گزارشگران و عکاسان ‌- ممانعت به عمل می‌آید در برخی ورزشگاه‌ها شاهد حضور آقایان هستیم. این عدم هماهنگی بین شهرهای مختلف نیازمند بررسی و تدوین دستورالعمل یکسان است.
وی در ادامه با تقدیر از بانوان هوادار ملوان گفت:

در بازی گذشته تیم بانوان ما حدود پنج هزار به ورزشگاه آمده بودند که در کل کشور بی‌مانند است. به دلیل حضور گسترده این تعداد تماشاگر ممکن بود ناهماهنگی‌هایی به وجود آمده باشد. بانوان ما در کل دنیا در زمینه اخلاق و شأن اجتماعی بالا زبانزد هستند و ما همین جا از آنها می‌خواهیم که با رفتارشان کاری کنند که در ایران به عنوان یک الگوی خوب مطرح شویم و با حفظ انسجام و نظم بیشتر مراقب باشند که برای تیم مشکلی ایجاد نشود و از سوی دستگاهی به ما ایراد نگیرند.

مدیرعامل باشگاه ملوان همچنین گفت:

اگر تیم ملی فوتبال به جام جهانی صعود کند، همه سطوح فوتبال ما می‌توانند از برکات آن بهره ببرند. اگر پرچم ایران در جمع ۳۲ کشور برتر دنیا به اهتزاز در بیاید هم تیم ملی در رده بندی فیفا رشد می‌کند و هم بازیکنان ما به دنیا معرفی می‌شوند. این کار باعث می‌شود که درآمدهای فوتبال بالا برود و ارز زیادی وارد کشور شود. پس از جام جهانی ۹۸ حدود ۲۰ لژیونر داشتیم که این امر به توسعه فوتبال ما هم خیلی کمک کرد.
از اکنون باید برای صعود به جام جهانی دستورالعمل جامعی داشته باشیم. به نظرم تفاوت بازی با ازبکستان و کره جنوبی این بود که برای بازی با کره همه از مسئولان بلند پایه کشور گرفته تا مردم از تیم حمایت کردند، اما در بازی با ازبکستان فقط ۲۰ هزار نفر به ورزشگاه آمدند و همه مسئولان هم تیم ملی را فراموش کردند. در واقع ما یک بار از این طرف و یک بار از آن طرف بام افتادیم.

درودگر در ادامه خطاب به رییس جمهور گفت:

 برای رییس جمهور کاری ندارد که از یکی از شرکت‌های سود آور دولتی بخواهد که اسپانسر تیم ملی شود. این همه هزینه هنگفت در فوتبال می‌شود، چرا بخشی از آن صرف تیم ملی نشود؟ چرا یک شرکت دولتی نتواند نقش ایرانول را بازی کند. این شرکت وقتی از تیم ملی حمایت کرد در یک سال سود چشمگیری پیدا کرد بنابراین این سود دو طرفه است. همچنین معتقدم که دولت باید با صرف هزینه حداقل دو هزار نفر را برای تماشای بازی ایران به قطر و کره جنوبی بفرستد. خیلی‌ها حاضرند که خودشان بخشی از هزینه رفت و آمد را بدهند و بخش دیگر را دولت باید کمک کند. ایرانی‌های خارج از کشور هم باید خیلی به تیم ملی کمک کنند. اکنون وقت این نیست که بگوییم کی‌روش باشد یا نباشد. فعلا پرچم تیم ملی در دستان او و دستیارانش است پس باید از آنها حمایت کنیم. با این کار و کسب ۹ امتیاز از سه بازی باقی مانده اصلا جام جهانی دور از دسترس نیست.
تیم ملی برای موفقیت به پنج عامل نیاز دارد؛ اقدام، فعل خواستن، انگیزه مناسب، امید و آرزو و در نهایت اشتیاق و عشق به موفقیت که مورد اخیر فعلا وجود ندارد.

مدیرعامل باشگاه ملوان در ادامه به بحث استانداردسازی باشگاه‌ها پرداخت و خاطر نشان کرد:

 مشکلات فوتبال ما از جایی شروع می‌شود که برای استانداردسازی باشگاه‌ها، نظام مشخصی نداریم. هر سال باشگاه‌هایی به صورت خلق الساعد شکل می‌گیرند وخیلی زود هم محو می‌شوند. باید شرایط را برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی فراهم کنیم و این بخش هم برای خودش باید حداقل‌هایی را متصور باشد. نباید این طور باشد که یک تیم به صرف قهرمانی در لیگ پایین‌تر به لیگ برتر صعود کند. لیگ برتر باید استانداردهای خاصی داشته باشد.
در فوتبال ایران ناعدالتی وجود دارد. ملوان و چند تیم دیگر در همه رده‌های سنی و فوتبال بانوان تیم داری می‌کنند، ولی بسیاری از باشگاه‌ها یا اصلا در رده‌های پایه تیم ندارند یا فقط در جوانان و امید بازی می‌کنند. ضمن این که به نظرم نیازی نیست که تیم جوانان یا بانوان ما به سیرجان، زابل و شهرهای دور برود. لیگ بانوان و رده‌های پایه بهتر است منطقه‌ای باشد تا کیفیت‌شان بیشتر شود و به تیم‌های ملی خدمت رسانی کند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.
خروج از نسخه موبایل