تعریف مدیر رسانه ای

تعریف مدیر رسانه از Malavan.ir

موضوع اصلی این است که سبک رهبری مناسب برای مدیران رسانه‌ای روشی است که بتوانند تعادلی میان اهداف اقتصادی و بایسته‌های اجتماعی-سیاسی فراهم کنند. پس آنچه در مدیریت رسانه مهم است، علاوه بر درک مقتضیات تکنولوژیک، فهم تغییرات بازار است و این مستلزم رویکرد اقتصادی و مدیریتی به صنعت رسانه‌ای است. لذا دغدغه اصلی رشته نوپای مدیریت رسانه ‌این است که سازمان‌های رسانه‌ای در شرایط جدید رقابتی چگونه اداره می‌شوند و کسب و کار و اقتصاد رسانه‌ای، برنامه ریزی و کنترل سازمان رسانه‌ای چگونه است.
گروهی مسائل اقتصادی و بازاریابی را فلسفه شکل‌گیری مدیریت رسانه می‌دانند. برای مثال “ریچارد مارسل” مدیر رسانه را به معنی مدیریت بازاریابی خدمات و محصولات رسانه‌ای می‌داند. از این منظر مدیر رسانه باید چنان باشد، تا به ابعاد تجاری اقتصاد رسانه متناسب با بازار پررقابت و پیچیدگی‌های بازاریابی محصولات رسانه‌ای در قرن بیست و یکم پاسخ دهد. دسته‌ای دیگر از تعاریف بر مدیریت معنی و محتوا تأکید دارند. در این مفهوم مدیر رسانه عبارت است از به کارگیری نیروی اهرمی محتوا و معنی، به منظور تأثیر‌گذاری مطلوب بر مخاطبان.

سایت دانشگاه “متروپولیتن” در انگلیس مدیریت رسانه را این‌گونه تعریف کرده است:
“مدیریت رسانه رشته‌ای است که به طور خاص طراحی شده است تا دانشجویان را با مفاهیم پایه‌ای ارتباطات و همه مهارت‌های رسانه‌ای لازم برای مدیریت و رقابت در بازار و صنعت رسانه‌ای در ابعاد اجتماعی، اقتصادی، اخلاقی و قانونی آشنا کند.”

فارغ از تعاریف مختلف، مدیریت رسانه یک نیاز جدی در صنعت رسانه‌ای است و محافل آکادمیک در دنیا به آن توجه نشان داده‌اند. بدیهی است مسائل امروز جهان پیشرفته، مسائل فردای پیش روی جامعه ما خواهد بود و جامعه آکادمیک ما نیز باید به این حوزه توجه نشان دهد.

صحبتی با مدیر رسانه

نه انتقاد نه تخریب نه نصیحت بلکه یک سفارش است طرف صحبتمان اینبار مدیر رسانه ای باشگاه شهرمان است .
شهری که زن و مرد و پیر و جوان به آن افتخار میکند. شهری که همیشه باعث افتخار همه ی ما شده نه عده ای خاص .
مدیر رسانه ای محترم حال که لیگ تمام شده و زمان حرف زدن است می خواهیم با شما یک گپ دوستانه بزنیم یک گپ کاملا دوستانه .
میدانی وظایف یک مدیر رسانه ای باشگاه چیست؟ میدانم که میدانی اما برای نمونه بیان می کنم :
یک مدیر رسانه ای ، خبر نگار سایت و رسانه و روزنامه ی خاص نیست بلکه رابط بین اصحاب رسانه و باشگاه است اگه خبری می شود و نقل و انتقالی رخ میدهد و کلا اگر موضوعی پیش میاد ، باید همه بدانند . نه اینکه سایت پر بازدید ملوان خبرش را از خبرگزاری های ملی بگیرد و یا از دهان مربیان و بازیکنان بشنود . از بازدید سایت رسمی باشگاه دیدیم که چه عواقبی این کار داشت و چه تاثیری این عمل بر تعداد بازدید سایت قبلی باشگاه گذاشت .
برادر بزرگوار حالا که عده ای از باشگاه رفتن و عده ای دیگه سر کار آمدند دل همشهریان خوش است که نان پاس دادن ها و کارهایی که از لحاظ شرعی مشکل داشته تمام شده است . دل ما انزلیچی ها خوش است ، خرابش مکن . همه انزلیچی ها در ملوان سهم دارن همه ی رسانه های انزلی که در سرما و گرما کناره تیم هستند سهم دارند نگذار اینجور مسائل دهن به دهن بین افراد بچرخد .
همه انزلیچی دلشان با ملوان است و افراد می روند و می آیند ، ما رسانه ای ها هم همیشه به باشگاه کمک کرده و خواهیم کرد و حسن نیت خود را نزدیک 12 سال است به مردم انزلی و به ملوان نشان دادیم . ما هم در باشگاه کار کردیم ولی هرکاری در باشگاه نکردیم ، همه رسانه های انزلی هوای ملوان را دارند ولی نباید جانب دارانه عمل کرد چون در شآن شهرمان و نه در شآن تیم مان و نه در شآن رسانه های شهرمان است ، سآن هرکس در دستان خودش است .

12 دیدگاه

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.