امروز چهارشنبه ۲۷ شهریور ۱۳۹۸
۰:۱۱:۰۲ - جمعه ۱۴ تیر ۱۳۹۲
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
تعریف مدیر رسانه ای
تعریف مدیر رسانه از Malavan.ir موضوع اصلی این است که سبک رهبری مناسب برای مدیران رسانه‌ای روشی است که بتوانند تعادلی میان اهداف اقتصادی و بایسته‌های اجتماعی-سیاسی فراهم کنند. پس آنچه در مدیریت رسانه مهم است، علاوه بر درک مقتضیات تکنولوژیک، فهم تغییرات بازار است و این مستلزم رویکرد اقتصادی و مدیریتی به صنعت رسانه‌ای […]

تعریف مدیر رسانه از Malavan.ir

موضوع اصلی این است که سبک رهبری مناسب برای مدیران رسانه‌ای روشی است که بتوانند تعادلی میان اهداف اقتصادی و بایسته‌های اجتماعی-سیاسی فراهم کنند. پس آنچه در مدیریت رسانه مهم است، علاوه بر درک مقتضیات تکنولوژیک، فهم تغییرات بازار است و این مستلزم رویکرد اقتصادی و مدیریتی به صنعت رسانه‌ای است. لذا دغدغه اصلی رشته نوپای مدیریت رسانه ‌این است که سازمان‌های رسانه‌ای در شرایط جدید رقابتی چگونه اداره می‌شوند و کسب و کار و اقتصاد رسانه‌ای، برنامه ریزی و کنترل سازمان رسانه‌ای چگونه است.
گروهی مسائل اقتصادی و بازاریابی را فلسفه شکل‌گیری مدیریت رسانه می‌دانند. برای مثال “ریچارد مارسل” مدیر رسانه را به معنی مدیریت بازاریابی خدمات و محصولات رسانه‌ای می‌داند. از این منظر مدیر رسانه باید چنان باشد، تا به ابعاد تجاری اقتصاد رسانه متناسب با بازار پررقابت و پیچیدگی‌های بازاریابی محصولات رسانه‌ای در قرن بیست و یکم پاسخ دهد. دسته‌ای دیگر از تعاریف بر مدیریت معنی و محتوا تأکید دارند. در این مفهوم مدیر رسانه عبارت است از به کارگیری نیروی اهرمی محتوا و معنی، به منظور تأثیر‌گذاری مطلوب بر مخاطبان.

سایت دانشگاه “متروپولیتن” در انگلیس مدیریت رسانه را این‌گونه تعریف کرده است:
“مدیریت رسانه رشته‌ای است که به طور خاص طراحی شده است تا دانشجویان را با مفاهیم پایه‌ای ارتباطات و همه مهارت‌های رسانه‌ای لازم برای مدیریت و رقابت در بازار و صنعت رسانه‌ای در ابعاد اجتماعی، اقتصادی، اخلاقی و قانونی آشنا کند.”

فارغ از تعاریف مختلف، مدیریت رسانه یک نیاز جدی در صنعت رسانه‌ای است و محافل آکادمیک در دنیا به آن توجه نشان داده‌اند. بدیهی است مسائل امروز جهان پیشرفته، مسائل فردای پیش روی جامعه ما خواهد بود و جامعه آکادمیک ما نیز باید به این حوزه توجه نشان دهد.

صحبتی با مدیر رسانه

نه انتقاد نه تخریب نه نصیحت بلکه یک سفارش است طرف صحبتمان اینبار مدیر رسانه ای باشگاه شهرمان است .
شهری که زن و مرد و پیر و جوان به آن افتخار میکند. شهری که همیشه باعث افتخار همه ی ما شده نه عده ای خاص .
مدیر رسانه ای محترم حال که لیگ تمام شده و زمان حرف زدن است می خواهیم با شما یک گپ دوستانه بزنیم یک گپ کاملا دوستانه .
میدانی وظایف یک مدیر رسانه ای باشگاه چیست؟ میدانم که میدانی اما برای نمونه بیان می کنم :
یک مدیر رسانه ای ، خبر نگار سایت و رسانه و روزنامه ی خاص نیست بلکه رابط بین اصحاب رسانه و باشگاه است اگه خبری می شود و نقل و انتقالی رخ میدهد و کلا اگر موضوعی پیش میاد ، باید همه بدانند . نه اینکه سایت پر بازدید ملوان خبرش را از خبرگزاری های ملی بگیرد و یا از دهان مربیان و بازیکنان بشنود . از بازدید سایت رسمی باشگاه دیدیم که چه عواقبی این کار داشت و چه تاثیری این عمل بر تعداد بازدید سایت قبلی باشگاه گذاشت .
برادر بزرگوار حالا که عده ای از باشگاه رفتن و عده ای دیگه سر کار آمدند دل همشهریان خوش است که نان پاس دادن ها و کارهایی که از لحاظ شرعی مشکل داشته تمام شده است . دل ما انزلیچی ها خوش است ، خرابش مکن . همه انزلیچی ها در ملوان سهم دارن همه ی رسانه های انزلی که در سرما و گرما کناره تیم هستند سهم دارند نگذار اینجور مسائل دهن به دهن بین افراد بچرخد .
همه انزلیچی دلشان با ملوان است و افراد می روند و می آیند ، ما رسانه ای ها هم همیشه به باشگاه کمک کرده و خواهیم کرد و حسن نیت خود را نزدیک 12 سال است به مردم انزلی و به ملوان نشان دادیم . ما هم در باشگاه کار کردیم ولی هرکاری در باشگاه نکردیم ، همه رسانه های انزلی هوای ملوان را دارند ولی نباید جانب دارانه عمل کرد چون در شآن شهرمان و نه در شآن تیم مان و نه در شآن رسانه های شهرمان است ، سآن هرکس در دستان خودش است .

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
  1. مرتصی فلاح   تیر ۱۴, ۱۳۹۲  

    آقا خدایی خیلی برای باشگاه بزرگ و قدیمی ملوان زشته که آدمی مثل ارسطو مدیر رسانه ای این تیم باشه . بابا ما تو انزلی آدم های خیلی قوی داریم که رسانه های کشور بهشون احترام می زارن

    • مرتضی   تیر ۱۵, ۱۳۹۲  

      اَه اَه منظورتون ا ع اگه باشه که جناب آقای صادق درودگر باید یه فکری برای این آدم بکنه ، آخه آدم قحطه مگه ؟
      همه می رن دنبال آدمهای باسواد ( حداقل لیسانس ) ما پسرفت داریم ، همه می رن با سوادها رو وارد سیستم شون می کنن ولی ما چی ؟

  2. حسن   تیر ۱۴, ۱۳۹۲  

    آقایان مدیر سایت میشه بگین دقیقا آقای مدیر رسانه چیکار کرده؟
    نمی خواد بگین می دونم هیچ کاری کلا نمی کنه 😀

  3. جلال   تیر ۱۴, ۱۳۹۲  

    درست نیست که ایشون عوض بشه ولی بهتره کارشو یاد بگیره یعنی اون سایت قبلی باشگاه یعنی هیچ مو . 4 ساله سایت تونو می خوانم همیشه بهترین بودید . دوستون داریم

  4. دریایی   تیر ۱۴, ۱۳۹۲  

    این بازیکنامون بیان ببینیم درودگر بمب می ترکونه یا نه ؟

  5. مرتصی فلاح   تیر ۱۴, ۱۳۹۲  

    آقا چه ربطی به مدرک داره ! اصلا فوقه دکترا داشته باشه آدم باید کار بلد باشه .
    ایشون باید تکلیف خودش رو بدونه یا بره خرید خونه بازیکنان تیم رو انجام بده یا بیاد مدیر رسانه بشه !!

  6. navid.f   تیر ۱۴, ۱۳۹۲  

    slm.in bazikone bazi saz chi shod pas? Gharar bud ta akhare hafte moarefi konid

    • مدیر دوم سایت - دانیال ابراه   تیر ۱۴, ۱۳۹۲  

      قرار شده تا اواسط هفته به ایران بیان ببینیم چی میشه
      در نوشته بعدی با صادق درودگر مصاحبه ای انجام خواهم داد.

  7. خسرو   تیر ۱۴, ۱۳۹۲  

    فردا 15 تیر و آخرین روز ثبت قرارداد برای بازیکنان خارجی است و گویا مانند سال گذشته باید در حسرت یک بازیساز خوب بسوزیم .
    اگر قرار است به هر دلیلی دو بازیکن خارجیه مطرح شد از طرف باشگاه کنسل شود . امیدوارم دلیل این امر اطلاع رسانی شود .

    قابل توجه مدیر رسانه ای و حاج صادق درودگر

  8. محسن رحیمی . انزلی   تیر ۱۴, ۱۳۹۲  

    من اعتقاد دارم فوتبال انزلی با وجود اینکه داری قدرت زیاد در کشور بوده طی چند دهه گذشته هرگز از نظر رسانه ای جایگاه قابل قبولی در کشور و حتی استان نداشته . شاید طی دهه سالهای اخیر بجز فردی به نام سهیل میرزاجانی از انزلی که در تحریریه های روزنامه های معتبر ورزشی قلم می زده هیچ خبرنگار شاخصی در انزلی رشد نکرده حتی ما این مشکل را در صدا و سیما هم شاهدیم و هر سال بحث اینکه چرا یک انزلی چی بازیهای ملوان را گزارش نمی کند هواداران را آزار داده این در حالی است که به واقع نیرویی برای این کار وجود ندارد . متاسفانه به خاطر ضعف هایی که در خود شهر از نظر رسانه ای بوده و آدم های قدرتمندی در کنار ملوان نبوده که با رسانه ای استان و تهران دارای لابی باشند همیشه حق این باشگاه بزرگ از نظر رسانه تضییع شده .
    افرادی همچون مدیر رسانه ای امروز ملوان که از جامعه رسانه ای عملا یک خبربیار محسوب می شود تا خبرنگار هرگز نمی تواند دردی از این باشگاه بزرگ دوا کند . به امید اینکه بتوانیم از افراد توانمندی شهر انزلی که دارای جایگاه قدرتمند رسانه ای در کشور هستند بیشتر استفاده شود .
    محسن رحیمی . انزلی

    • ارژنگ   تیر ۱۴, ۱۳۹۲  

      دقیقا مشکل همین هست محسن رحیمی
      بازی ملوان پرسپولیس معروف را ما به جنگ رسانه ای باختیم بازیکن ما در آن بازی فکر هم نتوانستند بکنند آنقدر فشار بر تیم بود. مدیر رسانه ای با بازیکنان مصاحبه ترتیب می داد تا صحبت کنند . آقای درودگر تیم ملوان را از حالت سنتی در آورده است و ملوانی مردن در شیوه مدیریت ارائه داده که سال ها ندیده ایم ولی دست به اصلاحات زده است . میز برای سرپا ماندن نیاز به 4 تا پایه دارد نه 3 پایه .
      آقای درودگر پایه چهاروم را درست کن
      اران ملوان حاج صادق درودگر

      • محسن رحیمی . انزلی   تیر ۱۴, ۱۳۹۲  

        ملوان هرگز از نظر رسانه ای حرفی برای گفتن نداشته . اینکه مثلا آقای درودگر جواب پژمان نوری یا ممی احمدزاده را می دهد نمی شود قدرت رسانه ای . قدرت رسانه ای زمانی است که وقتی می گویند داور ها برای ملوان پنالتی می گیرند زمین به زمان توسط ما دوخته بشه نه حریفان . ما فقط ساکت می مانیم تا سرمان بریده شود . بزرگترین افتخار مدیر رسانه ای ملوان هم این است که یک بیانیه داده به جای داماش نوشته صدای گیلان ! این شد نان واب ؟


  • آخرین اخبار
  • گوناگون
پيشنهاد سردبير
ويژه نامه
تعداد شماره ها: 0
تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب